Galeria Pomost - 15 lat

Galeria Pomost - 15 lat
ważne wyróżnienie

Galeria Pomost realizuje swoje zadania przy wsparciu finansowym Miasta Lublin

Galeria Pomost realizuje swoje zadania przy wsparciu finansowym Miasta Lublin

przyjaciele galerii pomost

  • http://wip-studio.pl/
  • http://www.paweladamiec.pl/
  • http://kornet.art.pl/

rekomendacje:


https://geniusz-fotografii.blogspot.com/p/blog-page.html

Szukaj na tym blogu

wtorek, 16 czerwca 2020

CZASOPRZESTRZEŃ - Zbigniew Wójcik




Cichy, niepozorny, zazwyczaj gdzieś z boku, unika centrum uwagi. Wtopiony w tłum, zakamuflowany w swoim skupieniu, chłonie atmosferę chwili szukając idealnego kadru. Tak właśnie działa Zbigniew Wójcik – fotograf, którego zdjęcia mieliśmy wielką przyjemność pokazać na wystawie pt. „Podróż” w naszej Galerii Pracowni Otwartej LuCreate w marcu 2019 roku. Kiedy Łukasz Kuzioła, współtworzący ze mną galerię, pokazał mi materiał Zbyszka po raz pierwszy, nie miałem wątpliwości, że właśnie obcujemy z czymś bardzo wyjątkowym. Czarno białe kompozycje, zawsze komponowane w poziomie, to przede wszystkim uliczne reportaże. Najważniejszy jest tu człowiek, osadzony zazwyczaj w miejskiej tkance.

Dynamika i emocjonalność fotografii Zbyszka jest tak intensywna, że przywodzi na myśl filmowe kadry. Ilość niuansów oraz smakowitych detali zachwyca i nie pozwala oderwać wzroku od kolejnych wycinków ulicznych opowieści. Wciągnięci w rzeczywistość portretowanych postaci niemal odczuwamy towarzyszące im emocje.

W epoce przestylizowania, wszechobecnego wygładzenia i retuszu rzeczywistości, twórczość Zbigniewa Wójcika działa jak detox, na który nawet nie wiesz, jak bardzo czekałeś.

                                         Michał Ćwiek  /kurator Galerii Pracowni Otwartej LuCreate/

Galeria Pomost dziękuje za współpracę w organizacji wystawy Galerii Pracowni Otwartej LuCreate w osobie Michała Ćwieka oraz kolektywowi Style Madness.

 

Zbigniew Wójcik

Rocznik '74 - Lublinianin z urodzenia i zamieszkania.

Fotografuje od około 7 lat, absolwent Studium Lubelskiej Szkoły Fotografii. Związany głównie z fotografią reportażową.

Jego fotografie zdobyły kilka nagród zarówno w konkursach krajowych jak i międzynarodowych, między innymi :

Polski Konkurs Fotografii Sportowej,

6.Leica Street Photo,

Teatr w Obiektywie.

Uczestnik kilku wystaw zbiorowych oraz indywidualnych.


Czasoprzestrzeń

 Moja wystawa to podróż przez czas i miejsca, które odwiedziłem podczas swojej przygody z fotografią. Podróży w czasie, w której dotarłem do miejsc, zdarzeń i ludzi, z których istnienia nie zdawałem sobie sprawy lub moja wiedza o nich była znikoma bądź bardzo powierzchowna.

Fotografowałem potyczki antagonistycznych grup społecznych, których racje i przekonania nie były dotychczas dla mnie ważne, lecz dzięki fotografii stały się bliższe i bardziej zrozumiałe. Poznałem rodzaje sztuki, które czaiły się tylko na granicy mojego postrzegania i wrażliwości, a stały się głównym czynnikiem kształtującym sposób widzenia przeze mnie otaczającej rzeczywistości. Spotkałem się z emocjami które zwykłemu człowiekowi nie są dane lub są często ignorowane, zaś są siłą i energią zdolną zmieniać świat wokół nas. 

Ale przede wszystkim poznałem ludzi, którzy przez to, kim są i jakie działania podejmują, stali się bardzo ważni w moim życiu. Fotograficzna przygoda pozwoliła mi pokazać swój świat odbiorcom mojej fotografii, świat widziany moimi oczami, przefiltrowany moimi doświadczeniami i moją wrażliwością. Wystawa, to zbiór moich najważniejszych fotografii, często o miejscach i zdarzeniach na pierwszy rzut oka zwykłych, zaś w rzeczywistości pełnych magii i zatrzymujących naszą uwagę na dłuższy czas. 

                                                                                  Zbigniew Wójcik

prace:

 









wernisaż

/foto Agnieszka Gontarska, Paweł Snopek/




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz